niedziela, 15 września 2013

Kulinarnie - sałatka z prosciutto i gorgonzolą

Cześć Dziewczyny!

Dawno nie pojawił się u mnie żaden kulinarny post i cóż... mistrzem kuchni to ja nie jestem, ale lubię proste przepisy na smaczne i szybkie dania lub przekąski, dlatego sałatka, którą chce Wam dzisiaj pokazać, tak bardzo przypadła mi do gustu.

Przepis na moją ulubioną ostatnio sałatkę jest szalenie prosty, a jej wykonanie zajmie Wam maksymalnie 5-10 minut, a przy tym wygląda na całkiem zdrową :)


Czego potrzebujecie?
- garść rukoli;
- 2-3 plasterki szynki Prosciutto;
- 2-3 paseczki sera gorgonzola;
- 10 czarnych oliwek;
- 5 pomidorków koktajlowych;
- garść ziaren słonecznika;
- sos balsamiczny


Rukolę myjemy pod bieżącą wodą i układamy w miseczce jako bazę sałatki. Jeśli nie przepadacie za rukolą, to możecie spróbować połączenia z roszponką, ale nie polecam mixów sałat. Moim zdaniem za bardzo przyćmiewają smak całości, a rukola jest o tyle istostna w tym połączeniu, że ma intensywny i wyraźny smak.


Plasterki Prosciutto kroimy na paseczki i dzielimy na mniejsze części. Następnie układamy je na rukoli, uważając, żeby kawałeczki nie posklejały się ze sobą. Moja szynka jest z Biedronki (:D), więc tam polecam jej szukać, oczywiście jeśli nie macie dostępu do prawdziwego Prosciutto prosto z Włoch ;)

Teoretycznie, Prosciutto możecie zastąpić też szynką szwarcwaldzką lub Serrano, ale Prosciutto, mimo podobieństw, smakuje i komponuje się z resztą najlepiej. Myślę, że nie warto dodawać do jednej porcji więcej niż 2-3 plasterki szynki, żeby sałatka nie wyszła za słona.


Następnie dodajemy ser gorgonzola, pokrojony w kostkę. Na jedną porcję wystarczą 2-3 paseczki z 200 gramowej paletki. Podobnie jak w przypadku szynki, nie ma sensu dodawać więcej, bo inaczej sałatka może być za słona.


W kolejnym etapie dorzucamy 5 pomidorków koktajlowych, pokrojonych w ćwiartki. Nie warto zastępować ich zwykłymi pomidorami, chyba, że same je hodujecie. Pomidorki koktajlowe są zazwyczaj słodsze, niż większość pomidorów, dostępnych w marketach, a to ważne, żeby pomidorki zrównoważyły swoją słodyczą słony smak szynki i sera gorgonzola.


Następnie wrzucamy do naszej sałatki ok.10 czarnych oliwek, pokrojonych na 2-3 części. To ważne, żeby nie zastępować ich zielonymi oliwkami, ponieważ - znowu - wtedy zrobiłoby się zbyt słono.


Niemal ostatnim etapem jest dodanie do sałatki ziaren. Ja dodaję przede wszystkim ziarna słonecznika, ale zdarza mi się również sięgać po dynię. Tutaj macie w zasadzie pełną dowoloność - dodawajcie te ziarna, które lubicie najbardziej :)


Całość skrapiam (czy może raczej obficie zalewam) sosem balsamicznym. Mój sos był dostępny jakiś czas temu w Lidlu, ale widziałam sosy tego typu również w dużych marketach. Mogę się założyć, że będą mieli go też w sklepach typu Alma, czy Piotr i Paweł.


To wszystko! Prawda, że łatwe i szybkie? :)
Smacznego!
K.

Przepis na sałatkę zaczerpnęłam z obserwacji zawartości sałatki, którą zamówiłam jakiś czas temu w jednym z lokali. Może nie jest to najbardziej unikalne danie na świecie, ale jest szybkie, łatwe i bardzo smaczne! Oczywiście możecie dorzucać również swoje ulubione składniki, ale uważajcie, żeby nie dodać zbyt dużo słonych produktów. Ja jadłam już wersję tej sałatki z kukurydzą lub z suszonymi pomidorami. Polecam zwłaszcza tę drugą, jeśli lubicie suszone pomidorki! :)

39 komentarzy:

  1. Uwielbiam sałatki, ale w tej nie odpowiadają mi aż trzy składniki, więc się nie skuszę. :D

    Muszę jednak zwrócić uwagę na coś zupełnie innego - świetne zdjęcia! Tak chwalisz moje, a swoich nie doceniasz. Nieładnie!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oho, widzę, że wybitnie nie trafiłam w Twój gust. Za czym tak nie przepadasz? :)

      Dziękuję Agata! Trafiłam dziś na dobre światło, więc niewiele miałam z nimi roboty :)

      Usuń
    2. Nie lubię rukoli, oliwek i sera gorgonzola. :D

      Usuń
    3. Rukoli i gorgonzoli też nienawidzę :D.
      Ale zdjęcia wyglądają apetycznie.

      Usuń
  2. Ojj ja bym tego raczej do buzi nie wzięła :D Chyba, że łowiłabym same pomidorki, słonecznik i rukolę :D Ja to bardzo tradycyjna jestem jeśli chodzi o jedzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie i zdrowo!
    Chętnie przygotuję i skosztuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie! Moje ulubione połączenie smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda i brzmi fantastycznie :)
    ja zawsze przed posypaniem sałatki słonecznikiem przypiekam go lekko na suchej patelni i zajadam prażony, o niebo lepszy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. omnonom tylko zjadać takie pyszności:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam prosciutto,az sie glodna zrobilam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. jadłabym <3 Uwielbiam jak na blogach jest i kolorówka i jedzonko. Moje dwa ukochane tematy :P I w ogole to blog wygląda WOW!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D Kolorówka i jedzenie - idzie w parze, co? :D

      Usuń
  9. mh zapewne jest to pyszne zwłaszcza, że każdy produkt oddzielnie lubię jeść a mowa o wspólnej kumulacji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bez oliwek byłoby idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić bez ;) Możesz dodać zamiast nich pomidory suszone albo coś innego, co lubisz :)

      Usuń
  11. oglądanie zdjęć i czytanie tego posta po 2.00 nie było najlepszym pomysłem... ;) :) Pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D Sama mam ochotę teraz iść na obiad jak tak patrzę na zdjęcia jedzenia :D

      Usuń
  12. Ja bym tylko tę szynkę usunęła i mniam! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam taki sałatki, ale zamiast gorgonzoli wybieram ser kozi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się, czy w ogóle jadłam kiedyś ser kozi ;)

      Usuń
  14. Oj ja chyba się nie skuszę to nie to że nie lubię sałatek ale sosu balsamicznego raczej nie przepadam, czarnych oliwek nie przełknę a na ser nawet patrzeć nie chcę a resztę może jakoś bym zjadła :) Ale wiesz to tylko ja taka wybredna menda jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda nie tylko zdrowo, ale i pysznie :) Ja w przeciwieństwie do niektórych dziewczyn wyżej jestem ogromną fanką i oliwek, i gorgonzoli, i balsamico :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Będę próbować :D Tylko rukolę chyba zmienię na szpinak, bo jej nie lubię ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. o jesu, aż mi ślinka poleciała! proste a tak apetyczne, że szok :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda mega smakowicie:) Uwielbiam oliwki!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojoj, cudnie ogląda się takie zdjęcia i czyta posty z prostymi i wartościowymi przepisami. I like it!!!!! I spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oooooo moje ulubione połączenie ♥ Muszę zrobić! bo jakoś dawno żadnej tego typu sałatki nie robiłam. Jestem wielką fanką gorgonzoli, choć jeszcze bardziej przepada za nią moja połówka i zazwyczaj ser kończy w zestawieniu z winem :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! :)

Jeśli chcesz zareklamować swój blog w komentarzu, to zanim zostawisz swój adres, przeczytaj ostatnią notatkę i wypowiedz się na jej temat nieco bardziej obszernie niż tylko "fajna notka". Jeśli sama piszesz bloga, to na pewno potrafisz wyrazić swoją opinię poprzez komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog template designed by SandDBlast