czwartek, 2 października 2014

Pocztówka z Chorwacji :)

Cześć Dziewczyny!

Dzisiaj przychodzę do Was z zupełnie niekosmetycznym wpisem. Część z Was być może wie, że w sierpniu spędzałam urlop w Chorwacji. Nigdy nie myślałam o tym kraju, jako potencjalnym celu na urlop, ale mój facet był tam kilka lat temu i wielokrotnie powtarzał, że chciałby tam wrócić i właśnie w tym roku zdecydowaliśmy się zrealizować ten plan. Wybraliśmy miasto, o zabawnej nazwie Pula, które znajduje się w północnej części Chorwacji, w regionie Istria.

Chciałabym podzielić się z Wami swoimi wrażeniami, a może przede wszystkim obrazkami, ponieważ Chorwacja jest naprawdę piękna. Mam nadzieję, że moje słoneczne zdjęcia rozgrzeją Was trochę w coraz chłodniejsze dni i być może zainspirują Was do zaplanowania przyszłorocznego urlopu :)

Podróż w całości zaplanowaliśmy sami, nie korzystając z żadnych biur podróży. Na miejsce pojechaliśmy samochodem, ale o tym przeczytacie w kolejnym wakacyjnym wpisie, przygotowanym przez mojego faceta. Michał znalazł na Booking.com przepiękny kompleks hotelowy, więc korzystając z okazji, chciałabym Wam go mocno, mocno polecić. I z góry odpowiadam - nie, nikt mi nie zapłacił za ten wpis ;)

Hotel znajdował się nieco na uboczu miasta, na małym półwyspie Verudela, na którym znajdowały się jeszcze tylko domy do wynajęcia i inny hotel, znajdujący się po drugiej stronie. Nasz hotel do Park Plaza Verudela, który tworzy wspólny duży kompleks hotelowy wraz z hotelem Park Plaza Histria. Histria, to typowy hotel z pokojami, natomiast Verudela, to kompleks samodzielnych apartamentów, znajdujących się w kilku różnych segmentach.

Na terenie hotelu znajduje się mnóstwo atrakcji, dzięki czemu właściwie nie ma potrzeby opuszczania kompleksu. Tuż po wejściu na teren kompleksu, ukazuje nam się piękny pasaż, na którym znajdziemy m.in. market spożywczy, sklepiki z pamiątkami, kawiarnie, restauracje. Wieczorami można się tu natknąć na różnego rodzaju przedstawienia, zabawy dla dzieciaków, czy pokazy taneczne.

Na terenie kompleksu hotelowego znajdują się trzy baseny ze słoną wodą. Dwa z nich znajdują się na terenie Park Plaza Verudela, natomiast trzeci basen znajduje się na terenie Park Plaza Histria. Nad basenami znajdują się leżaki i parasole, które można wynająć (10 kun chorwackich za dzień). Oczywiście znajdziecie tu również przebieralnie, toalety oraz prysznic, co znacznie podnosi komfort wypoczynku. Tuż obok basenu jest również bistro, czynne od 10 do późnego wieczora, w którym można zjeść sałatkę, pizzę, owoce morza, pasty, lody, a także napić się kawy, drinka, czy lokalnego piwa.

Po południu, nad basenem odbywają się również różnego rodzaju animacje. Myślałam, że może będą one wkurzające, ale szczerze powiedziawszy mi akurat się podobały, nawet jeśli nie brałam w nich udziału. Oczywiście najbardziej wpadł mi w oko latino fitness, który w zasadzie niczym nie różni się od zumby :)

Dla tych, którzy nie przepadają za hotelowymi basenami jest do dyspozycji mnóstwo miejsca na plaży. Znajdziecie tu zarówno typowo chorwacką, kamienistą plażę, jak i skałki, czy długi wylany pasaż, na którym spokojnie rozłożycie się z własnym leżakiem, czy ręcznikiem. Na samej plaży również można wynająć leżaki, natomiast na pasażu, a także na trawnikach, pomiędzy plażą i hotelem, można wynająć również duże łoża, do których gratis otrzymujecie na cały dzień parasol oraz zestaw dwóch napoi lub dwóch piw (cena ok.140 kun zobowiązuje :)). Chcieliśmy sobie nawet wynająć takie łóżko, ale zanim się namyśliliśmy zastał nas ostatni dzień, który był akurat nieco pochmurny ;)

Miejsca na plaży i w okolicach jest naprawdę sporo i każdy znajdzie dla siebie taki kawałek, gdzie z pewnością będzie mu wygodnie. Byli tacy, którzy rozkładali się w cieniu na trawie, czy między drzewami :)

Oczywiście sporą niedogodnością jest wejście do morza. Warto mieć albo specjalne buty, które ochronią Was przed skaleczeniami od kamieni, albo twarde podeszwy i tyłek ;) W naszym miejscu można było zejść do wody po skałkach, ale te dla odmiany byłe śliskie i łatwo było o fiknięcie. Albo w ogóle o bezproblemowe wyjście z wody... Ja do tej pory mam blizny na kolanach :P

Jeśli chodzi o jedzenie, to większą część posiłków przygotowywaliśmy sami (kuchnia była świetnie wyposażona!), ale kilka razy wybraliśmy się też na obiad w bistro nad basenem. Mieli najlepszą na świecie pizzę! Aczkolwiek pasty, kalmary i desery wcale nie odstawały! Sporą zaletą były również bardzo przystępne ceny, zdecydowanie porównywalne do tych polskich.

Jeśli zdecydujecie się na samodzielne gotowanie, to w samej Puli macie do dyspozycji mnóstwo marketów, w tym Billę i dobrze znany Lidl. W przypadku Lidla, część produktów ma nawet etykiety z polskimi nazwami, jeśli są to akurat produkty polskiego pochodzenia :)

Na wakacje pojechaliśmy z bratem i mamą mojego Michała, więc potrzebowaliśmy nieco większego apartamentu, dlatego wybraliśmy taki, który miał osobną sypialnię, a w salonie rozkładaną kanapę, jednak bez problemu dostaniecie zarówno większe, jak i mniejsze apartamenty. Ceny mogą się różnić w zależności od tego, czy segment znajduje się w pierwszej linii od morza, czy w kolejnych. Apartamenty są pięknie urządzone, są czyste i bardzo nowoczesne. I znowu - ceny są porównywalne z prywatnymi kwaterami nad polskim morzem.

Do wyposażenia apartamentu należały dwa klimatyzatory, dwa telewizory, w pełni wyposażony aneks kuchenny (lodówka, płyta indukcyjna, ekspres do kawy, zastawa, garnki) oraz to, co blogerki lubią najbardziej - dostęp do Wi-Fi ;)))

Cały kompleks jest bardzo czysty i zadbany, a jeśli chodzi o pokoje, to obsługa codziennie wymieniała ręczniki na świeże i zabierała śmieci.

Jeden dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie Puli. Właściwie nie był to nawet dzień. Przewodniki twierdzą, że miasto jest pełne atrakcji, ale to trochę przesada. Tak naprawdę nie ma tam zbyt wiele do zobaczenia poza Amfiteatrem, Łukiem Sergiusza oraz ulicą Sergijevaca, wokół której skupione jest mnóstwo atrakcyjnych knajp i sklepików. W okolicy tych miejsc znajduje się również Forum z Ratuszem i Świątynią Augusta.

Nie wiem, czy mogę tak powiedzieć, ale na tyle, ile chodziliśmy i jeździliśmy po mieście, wygląda na to, że jest ono atrakcyjne przede wszystkim w okolicy portu i głównych zabytków, a także na wybrzeżu w pobliżu kompleksów hotelowych, natomiast poza centrum, głównie na obrzeżach miasta, niektóre z budynków przypominają niestety głęboki PRL... Tak czy inaczej, jakby nie wyglądało miasto, dla kosmetykoholiczek, z pewnością znaczący będzie fakt, że w Puli znajdziecie dwie świetnie wyposażone drogerie DM, o których mój Michał nie mógł już słuchać pod koniec wyjazdu, bo na każdy banner reklamowy gdzieś po drodze reagowałam szybszym biciem serca i radosnymi podskokami :D

***
Zdaję sobie sprawę z tego, że moja relacja wygląda jak jedna wielka reklama hotelu, ale cóż... Na tym właśnie polegał nasz tegoroczny urlop - na totalnym wypoczynku i zresetowaniu się na plaży. Hotel, znaleziony przez Michała bardzo nam to ułatwił z racji tego, że naprawdę wszystko mieliśmy na miejscu. Jeśli jeszcze raz wybierzemy się do Chorwacji, to bardzo możliwe, że znowu wybierzemy Park Plaza. Na pewno będziemy polecać to miejsce wszystkim, którzy będą się wybierali w tamte rejony :)

Dajcie znać czy byłyście może w Chorwacji, a jeśli tak to w jakim miejscu? Gdzie spędziłyście swoje tegoroczne wakacje, albo jakie miejsce jest Waszym wymarzonym kierunkiem? :)